//ENG Hello everyone!
Once again: The IceHouse collective and Babel Studio wish you an happy new year 2018!
And we thank you for your support and your trust!
Here is the first update for backers.
Everyone has not yet answered to the survey sent at the end of the KS!
Thank you for taking a bit of time to answer if it's not done yet! Cheer up :)
I have also made progress on quite difficult parts (especially time consuming) such as the menu and the Save System.
What we see in the red frame, allows to generate a Tessellation effect directly in the game.
Merci d’aller y jeter un œil, et d’y répondre si ce n’est pas encore fait ! Courage :)
J’ai également avancé sur des parties assez difficiles (surtout longues) comme le menu et le système de sauvegarde.
Ce que l’on voit dans le cadre rouge, permet de générer un effet de Tessellation en direct dans le jeu.
Questionnaire
Everyone has not yet answered to the survey sent at the end of the KS! Thank you for taking a bit of time to answer if it's not done yet! Cheer up :)
Special Objects
I plan to contact backers with the Guest Star reward in March to discuss and start the integration of your very special items! I'm happy with your proposals in the surveys, and it will be interesting to put them together in the game! If you do not have an idea yet, it does not matter, I'm here to bring suggestions :)The game
In order to progress quickly and in the right artistic direction, know that I send an internal demo to Simon (Story) and to Olivier (Music) about every month! I am next preparing demo version 09.I have also made progress on quite difficult parts (especially time consuming) such as the menu and the Save System.
Music
Our music composer has started to work! He immersed himself in demo v08 and begins to think about the number of tracks and their position in the game!Tessellation / Landscape
I am currently working on the shader (texture) of the landscape. I try to do some pretty and fluid things. As the picture below shows, it's quite complex to achieve!What we see in the red frame, allows to generate a Tessellation effect directly in the game.
You can see it in this video:
It's a very beautiful effect, but it takes quite a high specs computer. For smaller PCs, be reassured, graphics options will remove the effect.
You will have, I hope, surprises while walking on the island!
If you want to contact me or have more information, you can reach me here:
Mail : denis.martin361@gmail.com
FaceBook : https://www.facebook.com/pages/RoonSehv-NeTerra/235160036683515
Twitter: https://twitter.com/prom361
-------------------------------------------------------------------------------------------
//FR Bonjour à tous !
Une fois encore : The IceHouse et Babel Studio vous souhaitent une excellente année 2018 !
Et nous vous remercions pour votre soutien et votre confiance !
It's a very beautiful effect, but it takes quite a high specs computer. For smaller PCs, be reassured, graphics options will remove the effect.
Spoiler
ATTENTION, a picture spoiler will follow: This is a an all new place that didn't exist in the original version of Myha!You will have, I hope, surprises while walking on the island!
Denis MARTIN aka Prom361
If you want to contact me or have more information, you can reach me here:
Mail : denis.martin361@gmail.com
FaceBook : https://www.facebook.com/pages/RoonSehv-NeTerra/235160036683515
Twitter: https://twitter.com/prom361
-------------------------------------------------------------------------------------------
//FR Bonjour à tous !
Une fois encore : The IceHouse et Babel Studio vous souhaitent une excellente année 2018 !
Et nous vous remercions pour votre soutien et votre confiance !
Voici la première mise à jour pour les backers.
Questionnaire
Tout le monde n’a pas encore répondu au questionnaire envoyé pour le KS !Merci d’aller y jeter un œil, et d’y répondre si ce n’est pas encore fait ! Courage :)
Objets Spéciaux
J’ai prévu de contacter les personnes ayant choisi la récompense Guest Star au mois de Mars pour discuter et commencer l’intégration de vos objets très spéciaux ! Je suis content de vos propositions, et cela sera intéressant de les mettre ensemble, dans le jeu ! Si vous n’avez pas encore d’idée, ce n’est pas grave, je suis là pour vous en proposer JLe Jeu
Afin de progresser rapidement et dans la bonne direction artistique, sachez que je sors une démo interne pour Simon (Scénario) et Olivier (Musique) environ tous les mois ! Nous en sommes à la démo v09.J’ai également avancé sur des parties assez difficiles (surtout longues) comme le menu et le système de sauvegarde.
Musique
Notre musicien a commencé son travail ! Il s’est plongé dans la démo v08 et commence à réfléchir au nombre et à la position des musiques du jeu !Tessellation/Landscape
Je travaille actuellement sur le shader (texture) du terrain du jeu ! J’essaie de faire quelque chose de joli et de fluide. Comme le montre l’image ci-dessous, c’est assez complexe à réaliser !Ce que l’on voit dans le cadre rouge, permet de générer un effet de Tessellation en direct dans le jeu.
Voir la vidéo :
C’est un effet très beau, mais qui demande un ordinateur assez costaud. Pour les PC plus modestes, rassurez-vous, des options graphiques permettront de supprimer l’effet.
Vous aurez, je l’espère, quelques surprises en vous promenant sur l’île !
Si vous souhaitez me contacter ou avoir plus d’informations, c’est par ici :
Mail : denis.martin361@gmail.com
FaceBook : https://www.facebook.com/pages/RoonSehv-NeTerra/235160036683515
Twitter: https://twitter.com/prom361
C’est un effet très beau, mais qui demande un ordinateur assez costaud. Pour les PC plus modestes, rassurez-vous, des options graphiques permettront de supprimer l’effet.
Spoiler
ATTENTION, une image spoiler va suivre : il s’agit d’un lieu inédit dans la version originale de Myha !Vous aurez, je l’espère, quelques surprises en vous promenant sur l’île !
Denis MARTIN aka Prom361
Si vous souhaitez me contacter ou avoir plus d’informations, c’est par ici :
Mail : denis.martin361@gmail.com
FaceBook : https://www.facebook.com/pages/RoonSehv-NeTerra/235160036683515
Twitter: https://twitter.com/prom361
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